torsdag 26 juli 2012

Torsviken GP

Har nu hittat en ny favoritträning! Och konstigt nog är det en träningstyp som man inte blir dödstrött fysikt av. Varv körning på en liten krokig bana är roligt och väldigt utvecklande för tekniken. Därför körde Kenneth och jag ca 15 kilometer på Torsviken banan, blev många många varv då banan bara mäter 400 meter. Vi varvade långsamma pratvarv med varv då vi jagade nya varvrekord, allt blev perfekt! Åtminstone ett pass varje vecka den närmaste månaden kommer jag att köra på asfaltsbanan.
För att få lite distans på passet fick ju lov att cykla lite vanliga vägar både före och efter banåkningen, vilket även det var toppen i dagens väder. Sammanlagt blev det kring 60km i ett för det mesta väldigt lugnt tempo.

(till lagt 29.7)
Tyvärr började mitt vänstra knä smärta något otroligt under det lugna trampandet efter banåkningen. Hade flera tillfällen då jag helt ärligt funderade om jag skulle ringa efter farsan eller morsan, men jag slet mig hem i monster farter mellan 20-25 km/h. Knät började bråka i måndags, men det var först under denna runda som det började bråka vid cykling.

Vackert väder vid fäboda!

Banåkning i perfektväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...