onsdag 11 juli 2012

Damn You Tube

Årets första punktering med landsvägscykeln på finsk mark så dagens ljus idag. Precis när Kenneth och jag började få upp värmen under den annars så gråa, våta och halv kalla dagen hände det. Min annars styva Canyon började bete sig som en fulldämpad mtb när jag tryckte på lite mera. Efter ännu några minuter så fanns det inte mycket luft kvar i däcket, typiskt! Blev en ofrivillig paus mitt i det fina Larsmo, som tur var så regnade det ju åtminstone inte. Runda blev på strax över 60 kilometer innehållande ett drag och några mini spurter. Riktigt fin runda, bortsett från punkan då. 
Oturs tuben får skämmas på interwebben
Annars så var det inte riktigt lockande att sticka iväg på dagens runda. Första etappen i alperna i årets Le Tour. Var riktigt spännande cykling när jag fick dra mig iväg, skulle jag inte ha avtalat tid för start på dagens runda så skulle jag bestämt ha sett dagens etapp till slut.
Nibali och Van den Broeck (VdB) som båda förlorat lite mer tid en väntat jämfört med Wiggins var på attack humör samt att mina personliga halvfavoriter Voeckler och Voigt fanns med i utbrytningen gjorde att soffan lockade grymt mycket idag. Som tur var kan man ju spela in tv sändningar med dagens digiboxar vilket gav mig möjligheten att se etapp avslutningen i efterhand. Voigt och Voeckler satte minsann färg på avslutningen och den sist nämnde rullade iväg med segern och bergströjan. Bland favoriterna knappade VdB in några sekunder på dom andra stora namnen, men inga andra förändringar skedde.

Imorgon väntar ett inlägg inför Leijona GP samt ett varv på klubbens tempobana. Hoppas på torrt väder så att folket söker sig till torget kl 18

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...