onsdag 26 september 2012

Höst tävlingar part 2



Som fortsättning till tävlingssammandragen från igår så kommer här lite om mina sista tävlings planer i höst. Har två tävlingar kvar på schemat. Den första är redan nu på söndag när jag ställer mig på startlinjen till Sju Sjöars MTB. Har en 5. placering från ifjol att försvara men troligtvis kommer jag inte att klara av att göra det. Anledningen till detta är att jag planerar att köra tävlingen med cyclocross istället för mtb! Nu har han blivit dum i huvudet tänker de flesta, kanske har jag det men det finns en förklaring till allt vilket ni  lär märka om ni läser vidare.
Solklara vinst favoriter på denna ganska lätta bana får klubbens Mas och Maku vara. För min del kommer inte resultatet ha någon betydelse, den här gången är jag bara ut efter att skaffa erfarenhet samt att cykla så snabbt som möjligt i teknisk terräng med cyclocross. Mittiallt kan det hända att ser det ut så här:


Den andra tävlingen som jag har tittat lite på är (trumvirvel) Cyclocross FM 14.10. Nu blev alla som funderade om ja blivit dum i huvudet säkra om att jag blivit det! Skulle vara super roligt att delta i den här tävlingen, men ja måst nog hitta någon fart och lite mer uthållighet i benen för att alls behöva drömma om att delta. På söndag efter Sju Sjöars är jag mycket klokare angående Cx tävlingen. Svarar benen bra, så blir det troligtvis FM!

Tyvärr så missade jag min sista in planerade landsvägstävling på grund av förkylning. Hade sätt fram emot Nedervetil loppet under några veckor men tyvärr blev ja sjuk efter SFIM vilket gjorde att jag avstod NL i år. Segrande ur loppet gick Kenneth. Perfekt avslutning på hans fina sommar och förhoppningsvis ger det honom den motivationen som krävs för att hålla igång med träningen genom de mörka månaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...