tisdag 25 september 2012

Pre-season 2013



Mina Damer och Herrar! Idag har jag officiellt inlett min satsning inför nästa års landsvägstävlingar. Tjuvstartade redan förra veckan med att sluta äta godis, och nu till den här veckan har jag beslutat att lämna bort en måltid varm mat per dag till förmån för en super god sallad (!?). Finns 2 orsaker till att jag gör detta: 1) jag är mer än 10 kilo tyngre nu jämfört med jag vad jag var i våras (!) 2) salladen är mer passande för studerande plånboken.

Salladen innehåller följande:
- Tonfisk
- Grönsallad (yllätys, yllätys)
- Gurka
- Tomat
- Grynost
- Torkade bröd bitar med vitlöks smak

Gott, gott. Testa!

Som tur var blir man ju inte cyklist bara för att man börjar äta sallad. Så träningen sparkade jag också igång nu idag. Min träning har varit väldigt sporadisk nu under den senaste månaden, men från och med idag så börjar jag köra mera regelbundet. Tidsekonomisk träning prioriteras, så därför blev det löparskorna idag och en dryg 20 min löprunda i för mig en hård fart. Såklart planerade jag ju in några ordentliga backar i rundan för att få det lite jobbigare. 
Imorgon blir det backintervaller. Har en backe ca 200 meter från lägenheten som är ungefär 200m lång och har en snitt lutning över 20%, perfekt! Är tungt redan nu när jag tänker på det!

Där var den tränings perioden igång sparkad! Blir förhoppningsvis 6 roliga och träningsfyllda månader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...