fredag 13 juli 2012

HELG

Ja nog kunde det vara skönt att ta av sig regnkläderna efter en sista regnig arbetsdag den här veckan. Det regnade igen under princip hela dagen. Pannbens träning på högnivå har det varit den här veckan men nästa vår när jag börjar dilla om något sommarjobb så skall ni komma ihåg att påminna mig om att jag skall undvika utomhus jobb!

Efter jobbet så blev det att söka sig mot Kälviä och en av regionens bäst utrustade cykelbutiker för att söka efter ett nytt däck till tävlingshjulen. Tyvärr så lämnade jag med tomma händer efter det butiks besöket då de endast hade Schwalbe däcken jag var ut efter i 26" storlek!?! Konstigt.
Får nöja mig med att byta ut bakdäcket mot ett som blivit använt lite som framdäck. Tillfällig lösning men måste fungera under helgen. Det som är bra åtminstone är att jag är obesegrad med det däck som nu sitter på bakhjulet!


Med helt tomma händer kom jag ändå inte hem från resan. I Kokkola så besöktes både Erkin Halli och Prisma för att fylla på förråden med följande behövliga saker.
Vid Prisma inhandlades lite Idrottsdricka och några kraftpinnar. Av de sportdrycker jag prövat (Dexal, Gatorade, Powerbar, Maxim, Nutrixxion, Gutzy och Multipower) så tycker jag att Maxim electrolyte är bäst. Viktigast av allt den är god, men jag har även ganska långt undvikit kramper så länge jag använt den. Vad jag minns så är det bara under Borgåloppet som jag krampat när jag druckit Maxim.
Dexals energi bar är den mest lätt tuggade bar som jag prövat. Smaken är cappucino, vilket är gott. Den lär även innehålla lite coffein vilket bara är hemåt.

Färdkost
Efter att ha sett Mas tvätta sin cykel så var jag tvungen att skaffa samma tvättmedel som han. Så vid Erkin Halli så hämtades följande flaska. 
5 av 5 nanomolekyler!
 Otrolig effekt! Ett måste till varje kedjetvätt efter idag! Bara att spraya på, vänta i ett par minuter och sedan bara duscha av med vatten och kedjan är som ny!

Cykel tvättades tävlingsklar, bara en växel finjustering av Cykeldoktorn kvar på receptet så förklarar jag den helt tävlingsklar!
Snart skall besten släppas lös
Timeing på mitt putsande var som på en film. Precis när jag knäppte fast bakhjulet efter däcksbytet så stack morsan ut huvudet genom dörren för att meddela att maten var klar. Perfekt måltid med färska potatisar med broiler! Till efter rätt kom en ännu bättre tallrik! Super goda jordgubbar med grädde, gott goti gott gott!


Hur blev det med mitt cyklande idag då? Inget vidare, vilar mig i form till söndagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...