torsdag 19 april 2018

3 saker som hänt under en månad i hyperdrive fart

En månad sedan sist. Känns bara som att jag blinkat till snabbt...

Vad har då hänt under månaden? Här kommer 3 saker som jag gjort:


  • Jag har jobbat. Kommer man ifrån det som egenföretagare? Nej det gör man inte! Hjälpt adepter på många olika sätt, gått igenom vintern, planerat tävlingsscheman gjort fystester inför tävlingssäsongen osv. Enormt spännande sommar som är på ingång nu för flera av de som anlitat Pettsson Coaching. Riktigt skoj att se vilka framsteg folk kan ta på några få månader. 



  • Jag har tränat. Största förändringen har varit att jag nu sedan slutet av januari tränat kontinuerligt och med hög kvalitet! (psst. De har gått skit bra!) Mina effektvärden är för tillfället bara marginellt efter var de var sommaren 2016, vilket är milt sagt lite chockerande iom att hela 2017 var ett svart hål vad gäller träning och att jag var influensa däckad i 4 veckor runt årskiftet.
    I mitten av mars så var jag nära att i chock skita ner mig. Ett av säsongens mål var att spräcka timmen på ett Padilla test i augusti 2018. Men som en blixt från klar himmel så sprack timmen redan nu i mars månad. Lika ofattbart för min del där och då, som här och nu. Nya personliga rekordet är 1:00:33 och det skall spräckas på nytt i augusti!
    Sen var jag en sväng nere till Mallorca för att jaga lite lyxträning i värme. Riktigt skönt att kroppen fungerade bra där nere också. Inga enorma oförklarliga svackor utan fick vara stark och kry hela tiden där nere!

  • Jag har beslutat att skjuta upp säsongsstarten. Tanken var att inleda säsongen föregående söndag i Björneborg men så blev det inte. Benen är som sagt kanonbra men huvudet är inte riktigt med ännu och suget finns inte heller där så tillsammans med lagledningen i GIF-Chebici tog vi beslutet att jag börjar tävla när det känns som att jag vill tävla och inte innan dess. Dagen D närmar sig med stormsteg kan jag meddela och antingen den 28.4 eller 10.5 blir det premiär för den här säsongen.
Tills nästa gång! Lev väl!

32 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...