måndag 23 januari 2012

Uppfriskande kvällspass

Då var dagens prövningar avklarade. Kvicksilvret steg från -10 till -8 så då bestämde jag mig för att åka på en kort mtb runda. Blev runt 70min och strax över 22km. Riktigt uppfriskande att röra på sig utomhus i dom här temperaturerna, tyvärr blir det lite för kallt om man skall köra längre pass på cykeln. Har nu efter stretcha så att benen ska vara något fräschare imorgon. Programmet för morgondagen är smått oklart. Är det lika fint väder som idag fast lite varmare så blir det ett lång pass i skidspåren, igen. Är det kallt så blir det vilodag med promenad som aktiv vila.

En rolig sak som hänt ute i världen som jag inte alls berört är att proffsens landsvägs säsong har börjat. Förra veckan kördes Tour Down Under i Australien och idag har Tour de San Luis i Argentina börjat. I TDU så vann Simon Gerrans (Green Edge) sammandraget medan den personliga favoriten Andre Greipel (Lotto Belisol) vann hälften av etapperna. Green Edge som är ett nytt lag från Australien fick med andra ord en perfekt start i och med att Gerrans vann. Hoppas att de lyckas i fortsättningen också då de enligt mig har ett väldigt intressant lag med många lovande cyklister som kommer att blomma ut under de närmaste åren.
I Argentina så spurtvann idag en för mig totalt okänd cyklist, Francesco Chicchi (Omega Pharma- Quickstep). Många stora namn gör säsongsdebut i loppet vilket gör att det blir väldigt spännande att följa med i resultat listorna. Men nu blir det att sova en stund så att inte morgondagen blir förstörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...