torsdag 19 januari 2012

Andra dagen på skidor

Konstigt nog hade jag inte känt av nått ovanligt i kroppen idag fast jag skidade för första gången igår. Inför dagens pass satte jag därför ribban högt med 21 km, en ökning med 75% från gårdags rundan. Redan vid första stavtaget idag så kände jag att mina otränade armar och axlar hade haft det jobbigt igår. Hann inte ens 1km förrän jag hade samma trötthetskänsla i axlarna och armarna som jag hade efter hela passet igår. Hittade ganska bra flyt efter en stund så armarna glömdes bort en tid. Klarade nästan mitt mål, stannade på 20km för att det skulle lämna en bra smak i munnen efter passet. 
Får nog var nöjd med de två första dagarna som skid ägare det här decenniet. 32 km har jag staplat mig fram, tekniken lyser med sin frånvaro och troligtvis kommer den att fortsätta göra det. Som tur var har jag ju inte menat utmana Dario Cologna och Petter Northug så jag kan kanske leva med det. Perfekt vinter träning för cyklingen är det och just det är syfte med det hela. 
Imorgon så tar jag paus från skidandet, vill inte ta för mycket av det roliga direkt samtidigt som jag inte vill köra slut på mina axlar redan under första veckan. Blir en tur med mtbn istället och eventuellt ett intervall pass på trainern på kvällen. Hoppas bara att inte snöstormen kommer imorgon då den uteblev idag. Men nu blir det att stretcha lite och sedan sova några timmar innan man får söka sig till arbetet för några dra några lektioner, bildkonst är ämnet för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...