måndag 30 januari 2012

Kallt väder = motviationsbrist

Har nu varit tyst här i några dagar. Skulle gärna vila säga att jag tränat så mycket så att jag inte har hunnit blogga men tyvärr kan jag inte göra det. Har tränat allt för lite, fredagen blev till och med utan träning. Skyller tränings bristen på att temperaturen har legat mellan -15 och -20 ända sedan torsdagen. Trotsade ändå "värmen" på lördagen och tog en mtb runda följt av en stund på trainern för att få upp värmen igen. På söndagen så blev det bara ett pass på trainern. Vid resterande timmar så har jag legat under täcket och läst de nyaste numrena av Tour och Kadens eller sitt på Cx-VM. Otroligt skickliga cyklister som klarar av att cykla sådär pass hårt i sådana förhållanden som de hade. Här ser ni U23 herrarnas spurtvarv.
Det kalla vädret lär ska fortsätta i samma still ännu flera dagar. Verkligen inte bra om man vill träna volym nu just, vilket jag vill. Trotsade idag det kalla vädret med att cykla hem från arbetet istället för att sitta och vänta 3 timmar på att slippa hem med bil. Kallt var det, men som jag sagt tidigare så med de kläder som jag äger så klarar jag 60min utan problem och pendlingen hem tog strax under det.. Kan fort hända att de blir flera sådan turer den här veckan för att få lite mera tränings minuter.
För proffsens del så tog etapp loppet i Argentina slut igår. Omega Pharma Quickstep var loppets mest dominanta lag när det gäller podium placeringar på etapperna. Som jag tidgare skrivit så vann italienaren Chicchi de två först etapperna, på den andra ordnade stall kamraten Boonen en dubbel seger. Sedan steg loppets total vinnare Levi Leipheimer in i bilden. På etapp 3 och 5 var han tvåa respektive trea efter Alberto Contador (Saxobank) och på etapp 4, som var en tempo etapp, fick han kliva högst upp på pallen. Etapp 6 vann Liquigas-Cannondales italienare Vivani men på sista etappen så återställde Boonen skåpet och kammade hem stallets 4. etapp seger utav 7 möjliga.
Jag som är pryl intresserad ser ju förstås på vilket material som det vanns mest på. Tyvärr kan jag bara konstatera, (om man ser på resultaten från ARG) att jag valde fel cykel i höstas när jag köpte ny. Hade redan bestämt mig för att det skall bli en Specalized S-Works Tarmac men köpte sist och slutligen den billigare Canyon cykeln för några tusen euro mindre. Av 21 pall platser i Argentina så gick 11st, varav 6 vinster åt Specialized. Nästa gång de blir tal om cykelköp så BLIR det vara en med ett stort S på styrröret!
Nej nu blev jag hungrig. Blir med andra ord någonslags mat nu och sedan mera träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...