onsdag 18 januari 2012

Nygammal träningsform

Dessa saker blev inköpta idag!
Började dagen som igår med en mtb runda kl 07.00. Blev tvungen att korta av den till 60 min istället för 120min då jag hade fått arbete från och med kl11. Direkt efter arbetet så stack jag iväg till Sportia Mattssons och köpte ny tränings utrustning.   Köpte Fischers tävlingsmodell från ifjol. RCS Skate plus torde modellen heta och ett par Rex Wizard kolfiberstavar. Med på bilden slapp inte skorna men ett par sådana köptes såklart också. Som sagt så var det åtta år sedan jag sist stod på skidor. Resonerade som så att jag bra kan lägga lite pengar på ett skidpaket då jag troligtvis eller förhoppningsvis kommer att ha det i åtminstone 10 år med den användningsfrekvens som jag haft.
Hann även med premiär runda idag. Första gången som jag skatear hela passet, då det begav sig förra decenniet så var klassiska stilen den ända jag försökte mig på. I och med att jag spelat ishockey så inbillade jag mig att i alla fall benens rörelsemönster borde finnas. Såklart tog det en stund innan jag började få ordning på skidorna men plötsligt så började det löpa! Hade aldrig trott man kunde ha så roligt på sådär opraktiska plast bitar. Från sekunden jag knäppte lös skon ur bindningen så såg jag fram emot nästa pass. Tyvärr så säger väderleks vetarna att en snöstorm är på väg hit, vilket betyder att de blir lite svårt att utöva skate skidning. Fick idag ihop 12km, inte mycket, men en passlig mängd för första passet.
Nu blir det lite stretching och sedan några timmars sömn innan en ny arbetsdag börjar och förhoppningsvis nederbörds fri dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...