söndag 10 april 2016

Sverige premiär

Går det att cykla landsvägscykel i Falun efter över 3000 km på spansk asfalt i vår? Skulle jag vara ännu svagare och klenare i gymmet än normalt nu efter Mallis lägret? Det där var två frågor som skulle besvaras idag!

Inledde med gymmet och där var jag klenare än klenast till först! Kroppen ville inte alls samarbeta. Men det är väl logiskt då det är mer än tre veckor sedan jag använde rörelsemönstren från gymmet. Sakta men säkert blev kroppen mera normal så att säga och jag kunde nästan köra på som tidigare i vår!

Dagens höjdpunkt, Paris-Roubaix var näst på schemat, tävlingen har nu under några år växt fram att bli min absoluta favorit på proffsens kalender. Kort sammanfattat var årets upplaga en av de mer underhållande cykeltävlingarna jag någonsin sett! Nästan velodrom-klass! Synd att det är ett år tills nästa Paris-Roubaix.




Efter att Cancellara, Hayman och grabbarna studsat runt på kullerstenarna så var det dags att testa cykla landsvägshoj i Falun! Sol och knappa 10 grader bjöd den sena eftermiddagen på. Skönt att cykla lite igen även om kroppen kanske inte samarbetade till fullo. Ute i sadeln så började tävlingsnerven växa sig fram, var ju första loppet här i Sverige idag, Östgötaloppet. Hade tänkt köra loppet men Mallorca lägret kom lite väl tätt in på för att det skulle vara någon vits. Nya tag nästa år med det loppet!


Imorgon tänkte jag träna på riktigt, alltså köra lite intervaller. Hoppas kroppen hänger med på den planen så att det inte bara är huvudet som vill träna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...