torsdag 21 april 2016

Nya utmaningar

Igår så skrev jag att det varit speciellt en sak som tagit mer energi i början av veckan. Idag kan jag berätta att det är så att jag i måndags på morgonen fick ett meddelande att jag skulle åka med landslaget till Danmark för tre UCI 1.2 tävlingar 28.4-1.5. Skoj!
Trodde inte att den här möjligheten skulle öppnas för mig då jag allt som oftast är en cyklist som gör tävlingarna jobbiga istället för en som har bra resultat. Men tydligen finns de som sett min aktiva åkstil.


Laget består förutom mig av Hänninen trion Juho, Jaakko och Aleksi och Jesse Kaislavuo som jag spenderade Denia lägret tillsammans med. Men även av Oskari Vainionpää som denna säsong har sin bas i Belgien.

Tävlingarna vi skall köra är tre endagarslopp som är mellan 180 och 200 kilometer långa. Relativt platta men blåsiga banor, precis som jag vill ha det! Lite grusvägar utlovas också vilket blir en extra krydda till tävlingarna. Motståndet blir tufft, precis som det skall vara då det är internationella tävlingar. Inte mindre än 14 continental proffslag står på startlinjen. Skoj att få mäta sig med dem igen!

Men nu skall jag inte gå händelserna i förväg. Till helgen blir det Kinnekulle Cyclassics och Kinnekulle loppet här i Sverige i Falu CK:s grönvita dress.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...