tisdag 26 april 2016

Inställd tävling, mini time-out och på väg IGEN....

Tjena! Söndagens tävling blev ju en flopp! Den snöade och isade bort för vår del i herr elit. Enligt mig var det helt rätt beslut att ställa in loppet med då det var rikligt med snö och svart is på vägen utför Kinnekulle. Är osäker om jag ens hade startat om det inte blivit inhiberat på grund av hälsorisker.


Väl hemma var tanken att träna tufft söndag kväll, lätt måndag och tufft tisdag. Men skolan krävde samtidigt maximal ansträngning så blev helt enkelt för stressigt för allt så beslöt att jag lugnar ner mig och vilar upp mig mentalt istället för att livspussla till minsta lilla sekund.
Har ju inte haft någon egentlig vila sedan jag i februari åkte ner till Denia. Har varit fart och fläng mellan platser, länder och uppgifter konstant känns det som så tror att en "vilopaus" kan ha varit det rätta trots att jag troligtvis tappar lite fysiologiskt. Men trots allt, skall jag klara av att prestera max fysiologiskt så får jag inte vara för trött mentalt, så tror ett litet break var det rätta.

Hann ju vara nästan två dygn i Falun så det var ju skönt. Nu sitter jag i tåget mot Stockholm. En kort övernattning där inatt innan jag sluter upp med resten av landslaget och tar sikte mot Danmark imorgon. Spännande avslutning på veckan utlovas med all säkerhet! Och den följer ni som alltid här på bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...