fredag 29 april 2016

GP Himmerland Rundt UCI 1.2

Blir en kort RR det här då det inte finns mycket att berätta. Danskarna hade kantvinds skola åt oss redan från start och åtminstone jag startade för långt bak vilket gjorde att alla luckor som uppstod i kantvinden framför fick man betala extra för när de skulle täckas upp.
Resultatet av kantvinds skolan var att det efter 10 kilometer var minst fem grupper utspridda. Själv satt jag i grupp fyra. Resultatet av förjävlig positionering.... En liten stund senare så var vi grupp tre då vi körde in cyklister hela tiden.
Vid varvning så lyckades grupp ett bli fel styrda i en rondell så hela tävlingen blåstes av och ordningen på grupperna fixades till. Skamligt att man på ett UCI lopp inte klarar av att visa rätt väg, trots att det fann folk i varje korsning som visade vägen. Tyvärr var det inte enda gången det där skedde under tävlingen....

Så länge vi väntade om på onstart så börjde det ös regna och temperaturen sjönk till varma tre grader. Efter omstarten så rullade det på bra i vår grupp tre, på ett kantvinds parti var det två som punkterade framför mig och vips var en en grupp på väg bort, bryggade över och såg aldrig de bakom mer. I gruppens fanns också vår Oskari Vainionpää. Vi körde på en bra bit, tills sist tog kantvinden ut sin rätt och alla luckor som jag hade fått täcka upp kostade med att jag inte hängde med mer då jag blev tvingad till vägrenen. Fortsatte i 20 kilometer till innan jag var genom våt och frös så pass att jag inte kunder hålla i styret mer. Nya tag imorgon bara.

Dagens sandwich:

Bra: Fått känna på min första 1.2:a
Att förbättra: Ät och drick mer, bättre positionering, bättre klädval
Bra: Benen kändes tillräckliga för den här nivån. Samma säkerhet på cykeln som fanns förra veckan fanns även idag!

Ingen bild från idag så bjuder på en tre år gammal bild från en runda i Schweiz som var ungefär lika kall som dagens tävling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...