lördag 2 april 2016

Aprilskämt och bergsrunda

Igår var det första april. Sociala medierna svämmades över med skämt, det ena sämre än det andra! Enda skämtet som jag utsattes för var vädret här på Mallorca. Dödsregn och dödskyla! Nej tack sade jag åt cykel och tog ett rejält distanspass med skolan istället. Precis lika tungt och precis lika givande!

Idag var det nya tag på cykeln. Berg i fyra timmar på schemat på för mig helt nya vägar. Gick trögt till först, precis som alltid efter vilodag, men sedan vid runt 2 timmar så hittade jag flowet och sedan rullade benen perfekt igen! Så när de andra svängde hemåt så vek jag iväg på en egen skarvning. Planerade fyra timmar blev dryga fem och en halv timmar och benen bara gick och gick hela tiden!?!?!.

Precis ungefär strax före (hej, rekord i oklarhet) bilden togs så började kroppen samarbeta


Väl hemma vid lägenheten så hade jag fina 2500 höjdmeter, 270 TSS och över 4000kJ utfört mekaniskt arbete på knappa 160 cyklade kilometer! Skapligt jobbiga siffror.
Imorgon blir det mer jobbiga siffror då det skall klämmas backintervaller. Hoppas på lika kanoniga ben som idag så går nog också det passet fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...