söndag 3 april 2016

Rekord Soller


Efter gårdagens tuffare bergsrunda var det idag tur för fler höjdmetrar. Idag skulle de skrapas ihop i en snabbare takt i form av intervaller i Coll de Soller, min favorit intervallbacke. Upplägget var samma som i i torsdag då vi körde intervallerna i Cura, två gånger strax över tröskel och en sista gång nära max. Precis som då så var två första dragen individuella och sista draget var gemensam start för att trigga varandra lite mera.

Körde perfekt paceing på de två inledande intervallerna och nådde toppen på nästan identiska tider båda gångerna, skilde väl en sekund mellan intervallerna. Till sista gången så var det bara att tanka med lite energi och sedan bara hoppas att benen skulle orka med en sista tömmande intervall. Den här gången fanns inte ryggen där att gå på för mig utan det var jag som fick ställa farten inledningsvis, gick ut hårt men så hårt som jag trodde jag skulle hålla genom hela backen. Höll hela backen och fick lite drag hjälp av både Lauri och  Rasmus. Väl på toppen så kunde jag konstatera ett nytt personligt rekord, på 12.14. Förbättrade förra veckans rekord notering med en minut! Skapligt! Snittet för den dryga 5km långa stigningen med dryga 5% lutning blev enligt Strava 24.7 km/h, första gången jag kört uppför hela backen med stora klingan!

När alla var nöjda och belåtna rullade vi ner till Bunyola för flaskpåfyllning innan det bar hemåt via Orient stigningen. Vet inte vad som felas mina ben men även den stigningen bara rullade på utav farten för min del! Sjukt att backarna nu för tillfället går såhär pass lätt, fattar inte riktigt då jag alltid varit en som stannat direkt vägen lutat uppför. Nåja, skall inte klaga på ett sådant i-landsproblem.

Imorgon blir det någon tur på platten. Efter två längre och tyngre dagar så blir det något lättare för mig så att jag orkar klämma på igen på tisdag och onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...