lördag 9 april 2016

Landat i Falun efter sista dagarna på Mallis

Efter i princip tre veckor på Mallis är jag nu tillbaka i lägenheten i Falun. Har haft en riktigt bra lägertid nu i vår med fem läger veckor under sju veckors tid! Kroppen har känts bra under hela tiden förutom en endaste dag vilket är perfekt! Ännu bättre blir det ju då jag under tiden börjat prestera rejält mycket bättre watt-siffror samtidigt som vikten sjunkit en bra bit till! Men mer om mina watt siffror och min vikt någon annan gång.

Sista dagarna på Mallis bestod av en regndag då jag tog en massiv marathon promenad istället för att cykla. Backintervaller i stormvind och en lugn skön fika runda till Petras torg! 
En lång promenad låter kanske inte som någon bra träning men efter att jag fick soppatorsk dagen innan så gjorde en promenad dag att kroppen återvände! Promenaddagen var i tisdags, i onsdags var första gången jag varit rädd på cykeln. Blåste enligt vissa källor upp mot 30m/s i byarna och att köra uppför och utför i de vindarna var mindre skoj, eller ja det var väl egentligen livsfarligt! Fanns folk som gick upp och ner för Cura på grund av att de blåste omkull! Mer skoj var ju att benen hade återvänt, precis som planerat!
Sista cykeldagen, torsdagen, spenderades på en lugn runda fram och tillbaka till Petra. En stad känd för torget med kaférna vart cyklisterna vallfärdar. Normalt brukar det bli minst fyra stopp vid torget men under detta lägret blev det bara ett stop och det under sista dagen. Kvaliteten påfikan var som vanligt perfekt!


Igår, fredag, var det resedag. Dagen började mindre bra med bilkö till flygfältet som gjorde att jag fick halv springa genom allt för att hinna till gaten, väl där var flyget försenat. Fyra timmar flyg i världens minsta Airbus A320 där det var omöjligt att sitta normalt väntade. En jävulsk pina för mig som mäter 190cm kan jag meddela! 
Väl i Arlanda så hann jag med ett lite mellanmål innan det var dags att söka mig mot tåget norrut. Såklart så var ju även tåget försenat. Hade varit några idioter som hade sprungit på spåren så all trafik mellan Stockholm och Arlanda gick hackande...





Nåja hem kom jag efter en lång resedag. Packa upp allt, fixa cykel, tvätta fem tvättmaskiner och handla mat och vips var det natten som kallade. Den kvällen bara försvann i effektivitetens tecken!

Idag har jag inte varit lika effektiv, cyklat lugnt lite velodrom för att få igång kroppen igen. Men utöver det så har det bara varit vila. Imorgon blir det att höja graden av aktivering igen lite så att man inte försoffas helt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...