onsdag 16 maj 2012

Vår

Bakom mig har jag nu 3 perfekta cykeldagar. I måndags fick alla som vågade sig utomhus smaka på en ordentlig vind, eller närmare sagt vårstorm. Vinden lär ska ha varit upp mot 16m/s vilket gjorde att den dagens cykling blev jobbig. Första 8 kilometrarna så jobbat jag när max och Garmin visade snällt tillbaka hastigheter runt 25km/ och 27 km/h. När jag sedan vände och fick lite vind med mig gick det lättare, MYCKET LÄTTARE. Under en bit av rundan så var det till och med så att 45-47km/h for av sig själv. Men tyvärr så skulle jag ju hem också vilket betydde att motvinden kom åt mig på nytt. Hem kom jag och efter att jag steg in genom dörren så tänke jag inte ens tanken på att gå ut på nytt!

Igår, tisdag så blev det en perfekt runda med klubben.  Kenneth med sin nya, super fina cykel och jag tjuvstartade och körde lite före på egen hand samt förlängd rundan lite i slutet. Sammanlagt fick jag ihop knappa 110 kilometer på strax över 3 timmar. Roligt när gänget hänger med i fart ökningarna istället för att släppa direkt! Mera sånt. Måndagens väder var som bort blåst (fint skämt :)). Istället var det nästan vindstilla och 15 grader. Äntligen börjar våren och värmen komma.

Idag så hade jag först en toppen arbetsdag, eller vad sägs om kl 8.00 till 9.05? Redan kl 10 satt jag på cykeln och tramppade iväg tillsammans med Kenneth och Mikkel. Under 70 kilometer i perfekt väder fick jag igen beundra Kenneths fina cykel. Farten var avslappnad idag vilket gjorde att det efter runda lämnade en fin smak i munnen och fram för allt i benen. Att det i slutet av rundan var runt 18 grader och sol gjorde ju inte heller saken sämre! 
Dagens cykel sällskap
Imorgon så utlovas varmt men vått väder. Istället för att köra de vanliga torsdagstempo intervallerna så kommer jag att köra en mycket mer tidseffektiv träning i lokala Alp d' Huez. Passet blir även det sista hårda passet innan nästa cup tävling som går av stapeln på söndag. Även denna gång så går tävlingen av stapeln i Björneborgs trakten. I Kilpa klassen har vi från NCK ett 5 man starkt LAG. Bara vi samarbetar så borde framgångarna från förra tävlingshelgen gå att upprepa. Värt att notera är att Kilpa klassen har 54 anmälda! På Elite sidan har NCK 2 stycken cyklister som med all säkerhet har fina möjligheter att blanda sig i kampen om topp placeringarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...