onsdag 9 maj 2012

Pori 3

Söndagens lopp blev defensivt med stort D. Intresset i klungan var minimalt och de gånger någon försökte sig på någonslags utbrytning så var det max 2 st som slapp lös. Ändå var det en gång som jag han bli riktigt nervös över min totalledning, i utbrytningen var då Lauri Koski och Nicklas Henttala. Lägg båda namnen på minnet, båda är U16 cyklister som åtminstone på nationell nivå går mot en lysande framtid. Inför sista etapen så var Koski 2:a i sammadraget och Henttala 5:a, att lite nervositet började växa är väl då ganska naturligt. Efter att de varit lösa så körde vi in dom ganska snabbt och när det återstod ca 10km så var vi samlade. Då började det riktiga defensiva jobbet, alla attacker svarades av någon NCKare vilket gjorde att vi fick klungan att hålla ihop ända till slutet. I och med detta så stod jag kvar som total segrare i Satakunnanajots kilpa klass!!!!!! Martin och Lars som hjälpte mig under de två linje etapperna så fick även de fina placeringar i sammandraget, 9 respektive 10 blev deras placeringar.

För egen del hade jag inte ens vågat drömma om dessa resultat. Enda planen inför helgen var att se och lära hur allt fungerar och eventuellt blanda sig en spurt. Allt som allt så blev det en perfekt start på säsongen och på"cykelkarriären", bara att bygga vidare nu då!

Resultat här: http://www.spusaitti.com/tulokset/2012/satakunta.htm

En sann Norrman använder hjälm när han cyklar på trainer!

Målgång etapp 1

NCK/Canyon tåget redo för söndagens etapp

Sammandragets prispall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...