torsdag 17 maj 2012

Skrällarnas dag


Idag har det som utlovat varit regnigt. I princip har det regnat hela dagen förutom under de minuter som jag cyklade. De var ju ledig dag idag så till först sov jag ORDENTLIGT sedan åt jag snabbt morgonmål innan jag stack iväg tillsammans med  Kenneth till lokala berget. Dagen till ära körde vi med MTB respektive CX och nog kan jag gott säga att jag föredrar lvg och asfalt för mtb och grus.
När vi började vår runda var det uppehåll och till och med ställvist torrt på vägarna. När vi efter lite uppvärmning kom till Col d' Débris så körde jag 3x3 gånger hårt uppför med varierande ställning. Backen i sig själv är inget speciellt, ca 250 meter lång med en snitt lutning runt 9%. Det som enligt mig gör den jobbig är underlaget som är väldigt grovt grus som gör att bakhjulet har svårt att hitta grepp på de brantaste delarna av backen. Skulle vägen vara asfalts belagd skulle den vara mycket lättare.
Col d' Débris
Nu efteråt har jag sett/sovit igenom ett hockey maraton fyllt med skrällar. Först gick Slovakien och slog ut självaste Canada som jag hade som medalj favorit. Strax efter så pressade Norge inledningsvis Ryssland ordentligt men blev till slut ändå rättvist besegrade. För en timme sedan tog match tre slut. Där VANN FINLAND över USA! Spännande match så att det räckte och blev över! Nu just spelar Sverige mot Tjeckien i den sista av dagens kvartsfinaler. Skräll #3 ser ut att närma sig då Tjeckien leder 3-2 efter andra perioden. 
Lördagens semifinaler ser i skrivande stund ut såhär:
-Ryssland vs. Finland
-Slovakien vs. Tjeckien
Intressanta matcher på kommande, men med bara en klar guld favorit i Ryssland. Skall någon annan vinna (om inte Sverige vinner ikväll!) så krävs en super skräll!

Kommer att börja fixa lite nya saker på bloggen nu. Två nya ändringar är gjorda idag: Länkarna på högra sidan har fått tillskott och näst högst upp under bannern så har jag lagt till sommarens tävlingsplaner. Dit skriver jag även alla resultat i efterhand.

Avslutningsvis en fin låt som jag kom att tänka på i samband med att jag fotade dagens bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...