fredag 4 januari 2013

2013 - Målen

Nytt år och nya målsättningar för mig. Behöver ju inte dölja att mina mängd mål och de flesta träningsmål från 2012 gick åt skogen. Trots det så lyckades jag med mina prestations mål. Fjolåret är nu historia och nya tuffare mål är nu uppsatta inför den nya säsongen!
Träningen är planerad inför våren, bara att genomföra. Kommer att köra helt efter mina planer, endast sjukdom och eventuella köld knäppar under -20 grader kan göra att jag ändrar mina planer. Har aldrig planerat min träning och sedan följt den till punkt och pricka när det gäller cykling men nu skall jag också prova på det!
Får jag köra som jag har tänkt borde inga av dessa mål vara omöjliga de borde snarare komma av sig själv, eller åtminstone mängd målen.

Målen 2013

Träningsmål

- 13000 kilometer på cykel utomhus
- 550 timmar träning
- 100000 Garmin höjdmetrar på cykel
- Äver 2500 kilometer cyklade utomhus före mars månads slut

Prestationsmål

- Top20 i Elite cupens sammandrag
- Top5 FM U23
- Vinst SFIM U23
- Klubbtempo PB

Där var dom! Tuffa är dom och vissa av dom blir rejäla utmaningar! Alla prestationsmål kräver en riktigt bra sommar medan träningsmålen går att fixa med pannben.
För att hjälpa mig på traven med målen har jag två stycken träningsläger prickade i kalendern. Ett som endast kommer att vara mängd baserat och ett som kommer att vara fyllt med jobbiga intervaller. För att ytterligare hjälpa mig på traven dyker min dröm landsvägscykel från Rose upp om ungefär 5 veckor!

Om man ser till årets mängdmål jämfört med fjolårets så är alla målen betydligt större i år. Om man ser till vad jag fick ihop under fjol året så är dom ännu större! Sträckan som skall avläggas i år är 19% längre än fjolårets totala sträcka. Timmålet är 15% större än fjolårets mängd. Det kanske mest utmanade mängdmålet är höjdmeter målet! Där krävs det 100% mer i år än ifjol!

Prestationsmålen ser jag inte som några omöjligheter om allt klaffar och det skall jag se till att det gör!

Hittills ligger jag ordentligt före timmålet och sträckmålen medan jag såklart halkat lite på höjdmetrarna! Imorgon fortsätter träningen, då med årets första Nådjärvare med start kl9.00 från Bergwalls bageri!
Full fart mot tävlingarna!

PS. Jag tycker målen är realistiska, men vad är era tankar?


4 kommentarer:

  1. Ser väl möjligt ut. Vore ju intressant att se planeringen kring vårens träning också.

    //vagcyklist

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skall gå! Planeringen kommer att dyka upp här på bloggen vart efter ;)

      Radera
  2. Det var inga smasaker det! Blir höjdkm gjorda här i Schweiz och pa Mallorca da? Lycka till med dina mal!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samlar höjdmetrar varje dag här hemma också men såklart kommer majoriteten av metrarna att komma från CH och Mallis. Tackar!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...