onsdag 2 januari 2013

2012 - Vad hände? P3

Här i tredje delen kommer de fyra mörka månader under detta år. Mycket hände kan man minst sagt säga.

September
September var månaden när mina studier skulle inledas. Förväntningarna var ställda skyhögt, men tyvärr blev det en flopp, mer om det finns i decembermånaden. Den här månaden kantades också av en seg förkylning. Förkylningen hindrade mina tävlingsplaner men som tur var hann jag köra två tävlingar, SFIM på Åland och 7Sjöars mtb i Lappfors. Vid SFIM var det knapert med deltagare, men tävling blev ändå väldigt jobbig för min del då jag körde väldigt offensivt. Vinst i U23 klassen kom jag hem med. Vid 7Sjöars körde jag med min nya Cx istället för mtb som alla andra. Resultatet blev märkbart sämre av cykelvalet men jag fick den träning jag var ute efter. Numbersnumbers: 914 minuter och 349,61 kilometer. SVAGT!

Försökte lära mig att springa igen efter flytten till Åbo
Ibland gick det tyngre
Crossen efter 7Sjöars

OktoberFörkylningen fortsatte att härja och under de tre första veckorna i månaden noterade jag ingen träning alls! Fick även avstå säsongens sista tävling som var tänkt att bli Cx FM.
Fick avsluta månaden med en superb vinter Cx helg på hemmafronten!
Pinsamma siffror: 644 minuter och 206,39 kilometer.




November
Efter katastrofala oktober så var motivationen på topp inför november. Tyvärr började såklart kroppen bråka igen! Knäts tur nu. Allt blev lidande av att jag knappt kunde röra mig smärtfritt under flera veckor. Mot slutet av månaden kunde jag igen börja cykla och felet i knät kom troligtvis från att jag sprungit relativt mycket under hösten. Stortrivdes på Cx på otroligt fina vägar i Åbo!
Minimala siffror: 1070 minuter och 292,36 kilometer.







December
Det här var månaden när allt svämmade över med skolan. Nästan allt som jag hade sett fram emot hade gått snett. Jag behövde/behöver en förändring och därför tog jag i mitten av månaden beslutet att jag studerar på distans under våren 2013! För att sedan till hösten ta en ny start med det som jag körde fast med.
Träningen under månaden var bra, mängdmässigt mer än de tre föregående månaderna tillsammans. Trots det hann jag även med att ha en bråkande rygg som höll mig sängliggande i några dagar. Under vecka 52 klarade jag av Rapha Festive 500 som var en av de skönaste sakerna mentalt som jag gjort under hela hösten. Att äntligen lyckas med nått då jag bara haft dåligt flyt under hösten var roligt! Veckan och månaden blev en bra kickoff till det nya året!
Siffror: 2908 minuter och 972,5 kilometer.

500 Done!






Imorgon kommer en sammanfattning med siffror och sånt om hela året. Vill ni veta vad jag siktar mot under 2013 så ska ni kika in i övermorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...