måndag 19 december 2011

Visdomsord

En vän skrev en väldigt bra statusuppdatering på Facebook idag, så bra att jag tycker att den skall få komma hit också. Så här skrev han:
"A winner is someone who recognizes his God-given talents, works hos tail off to develop them inte skills, and uses these skills to accomplish his goal".
Tycker det är väldigt passande i dagens samhälle när många tror att man skall födas med skickligheten för att bli en idrotts stjärna. Enligt mig så är den största och viktigaste talangen man behöver för att lyckas att man älskar att träna, är redo att offra saker för idrotten och att man älskar det man håller på med. Alltså, jag tycker inte att den viktigaste talangen är grenspecifika skickligheten, har man den men inte älskar att träna och träna hårt så lyckas man sällan i långa loppet. Man kommer att framstå som ett underbarn så länge man är junior men direkt man kommer till de viktiga åren när man måste börja träna ordentligt för att kroppens utveckling skall fortsätta så kommer de som älskar att träna att komma i kapp och gå om "underbarnen".
Idag har jag, även utöver de fina orden ovan haft en toppen dag. Började dagen med att springa samma runda som igår, kändes riktigt bra höll 4.20 min/km fart vilket jag får vara mer än nöjd med. Efter de så fick jag arbeta några timmar, skönt med halv dag. När jag kom hem runt klockan 12 så bestämde jag mig att se filmen Solaris som jag har spelat in för runt en månad sedan. Ingen film som jag skulle rekomendera, var väldigt konstig och ställvist blev man helt bortblandad, nästan så att man tappade tråden.
För en liten stund sedan kom jag hem från en mtb runda med Martin. Blev knappa två timmar på väldigt klottiga vägar. Inte nära bra cykel väder nu. Nu sitter jag och väntar på att mina fina måltid skall bli färdig så att jag får ladda in lite energi före ishockey passet som börjar först kl 21.15! Blir med andra ord en sen kväll ikväll. Kvällens ispass är sista hockey passet före matchen på torsdag, så hoppas jag lämnar med en fin känsla efter dagens pass. Imorgon så kommer jag att berätta lite om matchen här på bloggen. Nej nu blir det att äta och sedan att styra bilen mot ishallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...