torsdag 8 december 2011

Följa Danke

Alltid lika intressant när man Danke säger att han hittat nya vägar och vi ska prova dom. Ikväll i mörkret och i det ordentliga snöfallet så blev det en sådan runda. Vi var två stycken som följden Dankes röda baklampa genom skog och mark och emellanåt visste ingen annan än Danke var vi var. Mörkret behövde vi inte bry oss om då vi på oss tre cyklister hade fyra ordentliga lampor, kan med andra ord säga att jag är nöjd med min Dx-lampa som jag fick förra veckan. Vi fick ihop 43 kilometer på runt två timmar och tio minuter på denna snöiga dag. Tyvärr fick vi ett dåligt slut på rundan när Kenneth vurpade på en spårig och hal grusväg. Vi valde att välja en annan väg hem då grusvägen inte skulle bli bättre förrän i slutet. Hoppas att han inte fick några värre skador, skulle vara surt nu när han är på gång med cyklingen igen efter några års uppehåll.
Testade även de nya skorna, kan säga att jag inte är annat än nöjd. Hade bara en tunn sport strumpa i skon idag och frös inte alls. När det blir kallare får jag lägga en tjockare ull socka till så blir det riktigt bra. Om det efter det ännu krävs så drar jag skoöverdragen utanpå. Innan jag behöver göra så där mycket åt fötterna så är det nog så kallt att jag fryser om något annat istället :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...