onsdag 14 december 2011

Tetrahlon avklarat

Där var kvällens program avklarat. Blev fört knappa 10 minuters löpning på samma runda som förra gången, ända skillnaden var att Garmin visade 400 meter mer den här gången, sträckan blev då 1,8km. Löpningen var ingen fröjd då det var vått, regnigt och halt. Hann inte ens 10 meter före jag hade bassänger i skorna.
Direkt efter löpningen blev det att spinna av benen på trainern. 35 minuter hann jag med där innan jag snabbt bytte kläder och körde till ishallen. 55 minuter på is blev det idag och känslan börjar infinna sig, bara en vecka kvar nu. Avslutade kvällen med 10 minuters nedvarvning på trainern och 15 minuters ben stretching.
Blev inte riktigt så tungt som jag trodde det skulle bli eftersom vi var så många på hockeyn, hela 20 utespelare. Var rädd att start-stop spelet skulle ta mig idag då jag hade varit igång relativt länge före passet men som tur var så klarade jag mig, mest tackvare de många lagkamraterna man hade idag. Nu blir det att vila lite så man har kroppen i form för en ny fin dag imorgon. Då skall jag sätta personligt rekord i minuter på trainer i sträck. Planerar att trampa igenom Finlands Euro Hockey Tour match mot Ryssland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...