torsdag 15 december 2011

Mekaniskt problem

Måste vara i en ordentlig form nu just när till och med utrustningen inte vill klara av träningen. Dagens långkörare på trainern blev inte någon långkörare. Redan efter ca 40 minuter tyckte jag att framväxeln inte låg i rätt position sett till framklingorna och kedjan, körde vidare med en 5 minuter intervall stående med tungt motstånd. När den var färdig och jag växlade ner till lättare växel så gav framväxeln upp, bara en av 20 utväxlingar som framdrevet gick runt i. Trampade i den enda möjliga växeln så att jag fick ihop 50 minuter. Då började jag inspektera växeln, den var sned och deformerad.
Blev att ta en sväng till garaget för att se om kunde fixa till den. Skruvade lös växeln och lät den smaka på hammaren. Efter lite fulmek så fick jag den till slut i fungerade skick. Bytte samtidigt bort Rotor klingorna som jag kört på i sommar mot Srams runda klingor, kommer att ha runda klingor på tävlingscykeln nästa år så ser ingen vits i att ha ovala på träningscyklen. Efter garage besöket blev det stretchingen som börjar flyta på bättre, har ändå långt kvar till fornstora dagar, men jag närmar mig.
Imorgon blir det att avsluta arbetsveckan och på kvällen hoppas jag kunna ta veckans första mtb runda, men såklart kommer det väl att regna som det har gjort hela veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...