måndag 12 december 2011

Kallt

Hade ju bestämt mig för att försöka vänja kroppen med löpning idag. Först, innan allt annat på morgonen så bytte jag om till spring kläder och steg ut i kylan för att springa, hela minus 10 grader visade kvicksilvret.  Börjar trots allt se ut som att vi får en ordentlig vinter fast det var en lite dålig start på den. Löpningen då, den blev väldigt kort, bara 1,42km på 10 minuter vilket säger att farten inte var hög, nästan så att man kan säga att den var skrämmande låg. De räckte bra till för mina ovana ben men redan nästa vecka hoppas jag att de skall klara lite mer. Är ju som sagt inte konditionen som jag faller på, det är stötarna som musklerna utsätts för som fäller mig. Kommer att springa samma runda imorgon, men onsdag så förlänger jag rundan lite. Nu står stretchning på schemat, därefter mat och ikväll blir det att se om man orkar med ett lite längre trainerpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...