torsdag 7 juli 2016

Utvärderar första halvan av tävlingssäsongen

Första halvan av tävlingssäsongen kom till slut i lördags i och med linje FM. Kan se tillbaka på en vår och tidig sommar som innehållit lite av allt, dock mest positiva saker. Har tävlat rekordmycket och det vill jag påstå syns i mina prestationer. Totalt blev det 1913,6 kilometer under 20 tävlingsdagar.

Enda sedan mörka vintern hade jag en målbild att jag tidigast vid Tavastia 3-days ville köra för resultat och vid FM-tempot och FM-linjet så ville jag prestera resultat. Alla tävlingar innan skulle vara förberedande och högklassig träning som skulle förbereda mig för juni månad. Med andra ord så var jag mer än gärna hjälpryttare under dessa lopp och resultaten var lågt ifrån det viktigaste, så länge laget lyckades och jag fick en hård tävling. Ett tema under säsongshalvan har varit att äta och dricka tillräckligt under loppen. Ett projekt som rullat på med varierande framgång från helg till helg.
Med facit på hand så kan jag konstatera att planen lyckades helt och hållet! Klarade av det svåra att omvandla en enkel plan till ett lyckat genomförande i praktiken så jag är mer än nöjd med hur första halvan gått!

Genom att klicka på tävlingen under så får ni läsa RR från just den tävlingen:

April
-Fellman GP
-FM Tempo

Juli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...