tisdag 19 juli 2016

Lyckat hemmaläger + TV-intervju

Förra veckans träningsläger här på hemmaplan blev en lyckad historia. Fem fina och tuffa träningsdagar och en skön aktivvila dag fick jag notera i dagboken. Roligaste av allt under veckan var väl att jag klämde till med ett nytt banrekord för landsvägscyklar utan tempopinnar på NCK:s klubbtempobana. 7 kilometers ut och in banan gick på skapliga 9.36. Knappt så jag varit mycket snabbare än det tidigare med tempocykel! Dock har jag en bra bit till riktiga banrekordet som Rasmus innehar sedan nått år tillbaka.

Liten men stark grupp på torsdagstempot förra veckan

Igår på vilodagen så hade jag en pratstund med YLE och resultatet bakom den pratstunden så kan ni se här på länken här under! Skoj att cykelsporten sakta men säkert får mera utrymme i vårt land!

Skärmdump
https://svenska.yle.fi/artikel/2016/07/19/fran-pedersore-och-ut-i-varlden-petter-mattsson-drommer-om-ett-liv-som-proffs

Nu blir det dags att återigen köra på med ett tuffare tre dagars block. Intervalltisdag på schemat idag så måste väl klämma någon watt ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...