lördag 30 juli 2016

Säsongen avslutad?

Ursäkta bloggtystnaden men har haft ett huvud fullt med tankar de sista dagarna. Efter Lauri Aus GP förra helgen så var motivationen och viljan på topp. Inledde veckan med ett skönt vilopass tillsammans med Anna på måndag och kanske mitt enskilt starkaste intervallpass någonsin på tisdag då jag klämde till med ett rejält nytt FTP rekord innan jag var med och körde tuffa tisdags-intervallpasset! Tyvärr tog allt det skojiga slut efter passet då jag fått en stickande smärta i den nedre ljumskregionen. Onsdag, torsdag och fredag gick åt till att prata med läkare, äta smärstillande och ligga horisontalt vilket var det enda som var nästan smärtfritt. Idag är läget lite bättre men långt ifrån bra och ännu längre från normalt!


Har cykelförbud sedan onsdags vilket betydde att helgens Botniacykling och Fillercup i Estland blev DNS för min del. Blir det så att smärtan fortsätter så kan det hända att säsongen 2016 är över för min del. Surt och tråkigt är bara förnamnet men hälsan måste gå i första hand. Hoppas verkligen att jag kan nåla fast nummerlapparna ännu en gång i höst då benen var i en aldrig tidigare skådad form nu innan skadan.

Nu när jag inte kan cykla så skall jag försöka bygga upp lite mer runt mina tränar-tjänster. Har haft en enorm sommar på den fronten då alla adepter inklusive jag nått nya nivåer på cykeln! Vill just du ha hjälp med träningen så tveka inte att ta kontakt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...