fredag 21 december 2012

Träningsläger dag 2 och inför dag 3

Idag var det tänkt att jag skulle cykla med tuppen. Så blev det inte utan tydligen ville kroppen sova längre, med andra ord försov jag mig från egen tränings tid. i alla fall stack jag snopet men hoppfullt iväg till naprapaten som skulle fixa ryggen. Den blev fixad och förstärkning av magmuskulaturen ordinerades för att förhindra att låsningen återkommer.
Bänken som löser de flesta problemen!
Till min stora förvåning och glädje blev jag tillåten att träna efter behandlingen. Bara att tacka och ta emot, vila en stund och sedan packa in sig i miljoner kläder! Dagens temperatur var ju inte precis passandes för kortkort idag, medan absoluta beloppet av dagens temperatur närmast skulle ha betytt tropisk värme! Behagliga -20 grader skröt termometern med före jag stack iväg.

VARMT ;)
Väl iväg så kände jag mig som Michelin gubben. Hade pratat med Danke före om att hålla varandra sällskap men såklart lyckades vi på något konstigt vänster med att missa varandra trots att vi cyklade samma väg mot varandra! Enda skillnaden var att jag på ett ställe tog en tunnel under vägen medan han fortsatte på vägen. Typiskt!
I alla fall blev det 84.53 minuter 27.7 kilometer fredagsmys med Rosen i -20 grader. Behagligt var det, frös inte det minsta trots värmen då jag för en gångs skull  hade lyckats med kläderna! Det enda som inte blev som planerat var att glasögonen immade fast och imman frös fast vilket gjorde att jag fick köra sista slut halvan av rundan med kännbart nedsatt syn.



Dagens outfit
Nu blir det ordentligt med stretching så att kroppen är fräsch på nytt imorgon. Hoppas att vi får lite varmare väder till helgen. Skulle vara behövligt med en 3 timmars runda känner jag. Men bara temperaturen hålls vid eller under -15 (+-1) grader imorgon kl.10 så startar jag ifrån Bergwalls vid samma tidslag. Distans obestämd tillsvidare. Är det kallare så är det oklart vad jag hittar på och när.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...