måndag 31 december 2012

2012 - Vad hände? P1

2012 lider mot sitt slut och då bör man väl som innehavare av en blogg sammanfatta året som gått. Sammanfattningen kommer att dyka upp i fyra delar eftersom mitt år bra går att dela in i 3 perioder, januari-februari-mars, april-maj-juni-juli-augusti, september-oktober-november-december samt att jag till sist drar ihop mina tankar om hela året.
Här kommer då första delen: Januari-Mars.

Januari
Januari månad inleddes med kallt väder, hög motivation och sommar längtan. Efter många år skidvägran köpte jag till och med skidor under januari månad! Träningen bestod således mest utav mtb (14 pass) samt skiding (7 pass), men även ishockey (4), rinkbandy (1), trainer (5), vollyboll (2) och stretching (8) rymdes med. Januari var en rolig tränigsmånad! 2914 minuter och 616 kilometer total träning.

Skidor köptes och användes
Cuben och jag själv fick nya skor
Februari
Tävlingfebern växte i februari, vill skippa allt träning och bara sparka igång säsongen. Som tur var fick jag fortsätta att träna på i kallt väder. Vädret gjorde att jag tvingades till skidning och trainer träning denna månad. Mtb (9), skidning (11), trainer (7), rinkbandy, stretching (5), löpning, och bålstabilitet (6) finns i träningsdagboken som utförda aktiviteter. 2688 minuter och 595,12 kilometer totalt.

Fint väder i februari
Jobbig parstakning

Mars
Under mars blomstrade motivationen ordentligt då man helt klart började märka att sommaren kom emot. Tyvärr så drog jag på mig en seg förkylning som förstörde kontinuiteten i träningen i mitten av månaden. Skidningen lämnade bort för den här våren och landsvägscykling kom till i slutet av månaden. Lvgn höjde motivationen till MAX! I dagboken finns mtb (9), rinkbandy (3), stretching, löpning och lvg (6). Siffrorna för månaden är följande: 2306 minuter träning och 877,54 kilometer.

Sportlov
ASFALT!
Sniper
Fint väder även i mars
I slutet av mars månad kom jag in i en hemsk punkterings trend

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...