tisdag 26 juni 2012

Experiment vecka

Blir en väldigt lätt vecka nu fram till söndagen. Igår blev det ca 15 kilometer rehab lvg. Imorgon och på lördag så blir det något liknande men lite andra distanser. På torsdag så kör jag ett varv på tempo banan och på fredag blir det en lätt runda med någon spurt.

Idag så var max spurter på schemat. Hade planerat att köra dom på asfalt men i och med att väder leken var våt och att Kenneth även var intresserad av att slippa asfalten så blev det på mtb i lokala Mont Ventoux. 4x1 med rull  mellan spurterna. Backen, som enligt dagens Garmin data är strax över 200 m och har runt 24 höjd meter, tog idag uppskattningsvis runt 40 sekunder i genomsnitt att klara av. Näst snabbaste varvet gick på 37 sekunder. Tyvärr tog jag ingen tid på första varvet men betydligt hårdare gick det då. Körde 44-16 då jämfört med 33-14 på tredje som var det näst snabbaste varvet. Kadensen var i stort sätt lika, så en viss tidskillnad borde finnas ;)
Med tiderna nästan avslöjade så kan jag med dela att benen var FINA idag!


Efter back surterna så svängde Kenneth hemåt och jag hade funderingar om en liten extra rull runda med Canyon. Hann inte cykla många meter efter att jag hade tänkt tanken innan skyarna öppnade sig. Istället så gjorde jag det totalt oväntade, jag svängde in i skogen och körde 15 minuter på rotiga stigar! Helt frivilligt!!! Kände mig smidig som en flodhäst och snabb som en sengångare. Precis som jag hade väntat mig. Nu har jag stig kvoten fylld för någon vecka på nytt :)


Den rotfriaste delen av dagens stigar

Dagens fråga 1: Från vilket håll kom jag?





Bike Pimpin´ Flower Power Style!
För att ta med lite jobb relaterat, så har jag ett riktigt fint jobb.... när det inte regnar. Det är riktigt så att man hoppar av glädje när man tänker tillbaka på dagens jobb. 8 timmar med trimmer i regn. På gräsmattor som var såpass våta att det stod vatten på dom! 0 av 5 grässtrån får arbetsdagen i rolighets betyg.


Dagens fråga 2: Vilket är mer uttröttande? 8 timmar på detta ekipage eller 8 timmar med trimmer i regn?
Svaren på dagens 2 frågor kommer i ett inlägg när jag fått ett par gissningar!

1 kommentar:

  1. he he, du såg helt klart överlycklig ut idag när du brassade på med motoklipparen. Håxa inte känna igen dig där du satt och huttrade som en dränkt frass. Krum i ryggen som en äldre herreman på minst 50+ :) Fråga 1. helt klart kom du i cykelns färdriktning,ty där syns en kvist på marken som ser oöverkomlig ut. Fråga 2 svarade du på idag vid mötet med blotta uppsyn !!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...