lördag 30 juni 2012

Inte blir man klok inte

...På teknik. Hade skrivit ett fint inlägg om mina tankar om årets fina Tour de France. Men så bara försvann det! Suck.

Nåja, det största loppet inom cyklingen inlddes idag med en prolog i Liege. Fabian Cancellara vann den i imponerande stil. Lika imponerande var även Bardley Wiggins åkning från mellantiden till mål när han körde med 60km/h i snitt!

Här kommer nu mina tankar om vem som tar hem de fyra tröjorna.

  • Den Gula tröjan vinns i år av (trumvirvel) Bradley Wiggins! Han har varit bäst i år av GC åkarna. Utöver det så har han det starkaste Teamet med sig. Gissar även att SKY tar hem lag tävlingen. Utmanare är Evans, Nibali. Svarta hästen heter Menchov. Där har ni mina favoriter till top4.

  • Den Gröna tröjan vinns i år av  (trumvirvel) Peter Sagan! Den slovakiske missilen har en otrolig spurt form i år med 13 vinster. Han har även mer uttalad uppbackning än Cavendish som jag ser som största hotet till Sagan. Utmanare är Cav, Goss och Greipel.

  • Den Vita ungdoms tröjan går till  (trumvirvel) Rein Taramae! Han är kaptenen i Cofidis vilket betyder att han inte behöver jobba för någon. Boason Hagen och Van Gardener har en hjälpryttar roll att axla före de får tänka på sig själva. Därför vinner den forne Estniske mästaren.

  • Den Röd prickiga bergatröjan vinns av en fransman som kör för ett franskt team. Mer än så kan jag inte säga.

Avslutningsvis den officiella After-Movie från fjolårets TdF


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...