torsdag 28 juni 2012

Lovar gott

Vädret spelade mig ett spratt ikväll. Var otroligt varmt och skönt när jag var ute och skurvade fast tempo pinnarna på Canyonen. Perfekt tänkte jag och satsade på kortbenat med långärmat. Tyvärr så var det en liten missräckning, skulle nog ha haft skönare med knävärmarna och en extra tröja under. Men som jag brukar få höra: "Är huvudet dumt så skall kroppen lida".
Tempot gick BRA hittade rytmen direkt efter starten och hade inga större problem ner till vändningen. Efter den samma så hittade jag rytmen lika snabbt som i starten, enda skillnaden nu var att jag gick på en växel tyngre, vilket gav fina 44-45km/h i snitt på tillbaka vägen. Tiden blev 9.59 vilket är min näst bästa tid någonsin. Lovar med andra ord gott inför helgen.

Starten och slutet av nejdens roligaste 7 kilometers sträcka

Efter tempo rundan så körde jag 2 lätta spurter för att börja aktivera sprängämnen i spurtbenen. Gick väldigt lätt att köra upp till 50 i den svaga motvinden. När sedan sparr kompisen med stort S, Kenneth, erbjöd sig att dra upp en sista spurt åt mig så blev det roligt! Max farten i den spurten så var uppe och nuddade 60km/h. Stabilt i svag motvind. Likadan spurt på söndag och en pall plats är säker.

Sparrings kompisen på sin finfina Scott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...