söndag 1 november 2015

Reality check



Tre timmar distans stod det på schemat och Emil Gabrils hade fixat ihop ett gäng att cykla med. Snabba legendarer som bland andra Jeppe77 och Darvell och snabba proffs som Ahlstrand och Rissveds dök upp, totalt var vi väl 10 cyklister som rullade iväg ur Falun. Redan när man såg vem som dök upp så kände jag på mig att jag kan få kämpa lite extra idag då distansformen inte riktigt finns där. Lägger man till att vi körde runt 1000 höjdmeter på de första två timmarna och att jag troligtvis var den enda av gänget som vågen visar över 85 kg för, så gör det ju inte saken lättare.

Men men, överlevde med hedern i behåll och vek av hem mot Falun så jag skulle få mina tre timmar på cykeln och så jag skulle hinna studera lite extra ikväll då de andra kom på att skarva en timme till. Gött mos! Nästa helg blir det nya tag och då hoppas jag kroppen är lite mera på distanshumör efter en till träningsvecka.


Imorgon börjar vecka 45 och då har jag tänkt mig köra igång träningen som jag bollat fram mig tillsammans med Marcus Ljungqvist. Blir skoj att pressa kroppen rejält igen och att se framstegen som jag förhoppningsvis får av min träningsinsats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...