onsdag 4 november 2015

Säsongsbästa i gymmet och på trainern

Har väl gymmat och cyklat lite trainer idag igen. I gymmet skulle jag idag på inrådan av Ljunkken köra lite längre set. Körde det men adderade teknikträning på tyngre vikter också. Orsaken till det är att tekniken sitter på de lägre träningsvikterna nu, men direkt jag kommer upp på lite tyngre vikter så glömmer jag bort tekniken och hela lyftet blir lidande. Så skall åtminstone en dag i veckan satsa på teknikträning. I vilket fall som helst slutade dagens teknikträning i ett nytt säsongsbästa i frivändning! 85kg fick jag med mig upp från marken och med lite bättre teknik hade även 90kg flugit upp idag, fattades marginellt lite idag på den vikten. Så målet att lyfta 90kg före 2016 ser ut att lyckas så börjar sikta mot 100kg nu direkt då bara!



Efter att ha sovit, ätit och studerat lite så blev det säsongsbästa i enskilt längsta intervaller på trainer. Tre stycken tolvminuters intervaller stod på schemat och alla dessa kördes hem med snitt runt 340w, helt okej november form på kortare tidsintervall trots att jag nyligen var sjuk. 


Morgondagens program är väl öppet än men schemat säger i varjefall velodrom, mat, skola, velodrom, mat, sova så får sikta på att följa schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...