onsdag 11 november 2015

Siffror och mål - tävlingar

Alla gillar vi ju siffror. Kvantitaiva data som ger oss möjlighet att försöka förstå saker, som ger oss referens punkter vi kan referera till eller så är det bara intressanta siffror. Många av de mål jag har till nästa säsong är baserade på siffror, så ni lär under vintern få en del siffroroch funderingar angående dem här på le blogg.
Har idag sammanställt alla tävlingskilometer jag tävlat sedan mitt första motionslopp 2011 fram till säsongen 2015 som nyss tog slut. Har totalt tävlat 5153,7 kilometer sedan 2011. Chockerande lite egentligen! Bara under en säsong borde man ju nå upp till nästa det där! Ett år av några motionslopp, ett år med få tävlingar i kilpa-klassen samt tre år i elit-klassen som alla haft avbrott på grund av förkylning eller skador gör att jag inte tävlat mera kilometer än sådär. Här under ser ni hur många kilometer det blivit per säsong:

  • Säsong 2011: 468,9 km (motionslopp)
  • Säsong 2012: 729,6 km (kilpa)
  • Säsong 2013: 1069,1 km (elit) 
  • Säsong 2014: 1274,9 km (elit)
  • Säsong 2015: 1611,2 km (elit)
Nu den här säsongen skall jag ta mitt nästa steg som cyklist har jag tänkt och ett mål på den vägen är att tävla minst 2600 kilometer under säsongen som började för en dryg månad sedan. Får inte missa många planerade tävlingsdagar för att nå upp till den här mängden men skall gå och det skall bli utvecklande! Efter förra helgens velodromcup så har jag tävlat 19.4 kilometer så bara 2580.6 kilometer kvar då!

Första tävlingen i Elit (2013) och första tävlingen på en Rose cykel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...