söndag 29 november 2015

Späckad lilla jul

Denna lilla jul har varit späckad med program! Inledde dagen med att jobba med skolan en stund innan jag styrde upp till Lugnet för att kolla lite futsal. Aldrig tidigare sett futsal så tänkte att jag kunde ta mig upp dit då gym och klasskompisen John skulle lira.Betydligt mer underhållande än vanlig fotboll var min uppfattning av futsal! 
Fortsatte dagen med att jobba vidare med skolan, eller skulle göra det åtminstone då brandalarmet gick här i huset. Ut och frysa för att vänta på brandkåren. Falskt alarm den här gången, som tur var.

Återgick till plugget en stund men frös och koncentrationen fanns bara inte där då hoppade upp på trainern istället. 2x20 min på skapliga trainerwatt. 330w på första och dryga det på den andra gör passet till det bästa 2x20min jag någonsin kört på trainer! Konstigt då jag känner mig ur form nu just med bristfällig träning hittills i höst på grund av många faktorer så som förkylning och bråkande rygg. Hela passet var kontrollerat och benen kändes halv fräscha under hela intervalltiden! Skoj då det även rullar på bra på trainern ibland också.


Hoppas det fortsätter så för imorgon tänker jag vila och sedan klämma av ett FTP-test på måndag. Skulle egentligen ha kört vinterns första test redan för någon vecka sedan men som ni vet så har hälsan och kroppen satt käppar i hjulen. Men nu skall jag köra ett test så jag får en baslinje att bygga upp träningszoner efter så att jag inte behöver köra fler pass i blindo. Lär få effektiverat träningen en hel del om det visar sig att mina uppskattningar har varit helt felaktiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...