söndag 16 mars 2014

Winter strikes back

Så var den här, den berömda så kallade "Takatalvi". Vinterns sista försök att inte släppa fram våren. Efter att ha cyklat på X-liten i över en vecka kändes det konstigt att vakna till snö och minusgrader igen. Som tur finns ju Cxen till för dagar som denna. Direkt jag steg upp ur sängen var var benen smått kantiga men var det planerat att köra 4-5 timmar idag också så skulle det genomföras.
Väl på cykeln blev benen ännu kantigare. Inte är dom ju vana att köra nästa fem timmar per dag flera dagar i sträck. Tog 90 minuter i blåsten innan cyklingen började flyta på som normalt. Men glädjen blev inte långvarig, knappa timmen och så började det gå utför. Blev trött helt enkelt, ovan med upprepad distans. Men det skall nog gå mer än enkelt att fixa under våren. Redan nästa gång det ska köras tre rejäla distanspass på tre dagar går det lättare lovar jag.
På cykeln fick jag än en gång konstatera att jag har två starka lagkamrater på sommarens tävlingar. Blir en rolig sommar har jag på känn! Fick också uppleva en kanske sista distansrunda på till en början vita vägar, länge sedan sist!
SNÖ

Såja, efter tre dagar med 14 timmar cykling och 397 kilometer cykling blir det med all säkerhet en skön vilodag imorgon. Mycket skall uträttas under dagen men hoppas få in åtminstone 40 minuter uppmjukande motion för att göra kroppen redo för träning igen på tisdag. Imorgon kommer jag också att presentera den första av mina sponsorer för säsongen 2014! Kika in för att få se vem det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...