lördag 8 mars 2014

Premiär

Avslutade gårdagen med nyaste Hunger Games rullen tillsammans med flickvännen. Bättre än första filmen enligt eget tycke och den lämnade kvar en enorm cliffhanger i slutet vilket gör att dom två sista filmerna är ett måste att se!

Idag var det tänkt att jag skulle cykla lätt en stund från morgonen. Men på grund av en kommunikations miss av mig så var jag utan bakhjul till crossen. Tog det lugnt i nån timme innan jag kom att vädret tillåter ju även landsvägscykling! Bara att koppla bort X-liten från trainern och ut i garaget för att fixa den i utomhusskick och vips var jag på vägen. Landsvägs premiär åttonde mars dryga 400 km söder om polcirkeln, det trodde jag inte var möjligt!
Riktigt skönt att få cykla med en cykel som känns super rapp igen! Crossen är ingen dålig cykel, men nog står X-liten några tusen nivåer över. Själva cyklandet gick inte alltför lätt, var nästan jobbigt trots att jag fick cykla på raketen. Den jobbiga vinden och gårdagens total slapp ligger bestämt bakom jobbigheten. Tur att jag bara skulle cykla dryga timmen, för annars skulle det blivit rejält jobbigt.



Imorgon blir det nya tag med distans i blåsten med X-liten. Hoppas på bättre flyt och bättre ben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...