söndag 9 mars 2014

Söndags distans

Efter två lätta dagar skall man väl tömma batteriet igen. Så blev det nästan fyra och en halv timme på X-liten gjorde mig krokig. Farten var perfekt och sällskapet minst lika bra men med "ny" position kommer en inlärnings period. Fast jag cyklat på samma cykel hela vintern på trainern så reagerar kroppen nästan på samma sätt som om sitt ställningen skulle vara helt ny. Nacken värker, ryggen är öm och benen klagar lite, precis som det brukar vara varje vår när landsvägshojen kommer fram. Hade hoppats klara mig från allt det där men tydligen inte. Orsaker kan bland andra vara att jag suttit i TT-position hela vintern på trainer och då utvecklat watten på ett lite annat sätt, och den mest logiska orsaken, tiden. Alla pass på trainern har legat mellan 30 minuter och två timmar så klart att kroppen skall vara lite chockad då den plötsligt måste jobba mer än dubbelt längre i en nygammal position.


Imorgon blir det nya vilotag, 30-60min lätt landsvägscykling står på schemat. Samma på tisdag också så borde benen vara redo att sprätta på onsdag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...