tisdag 18 mars 2014

Kontraster

Stora kontraster i träningen nu just. Igår på vilodagens promenerade jag en super skön stund i skogen på frusna stigar. Kanon fint, både kropp och knopp gillade! Inte alls ansträngande och jag kände mig fräschare efter än före, precis som tänkt.

Idag var det andra puckar. Först comebackade jag på trainern efter över en veckas vila och körde för allt vad benen höll. 3x2min + 3x1min + 3x30sek med varienerande watt mål gjorde att horisontalt läge var det enda rätta när passet var klart. Hade redan glömt hur fruktansvärt jobbigt redskap trainern kan vara! Direkt kroppen ville samarbeta och började kvickna till så blev det dag för lite rinkbandy. Troligtvis sista gången i vår för min del och det gick dåligt, inget flyt whatsoever. Men det är väl inte så konstigt då det är länge sedan förra gången. Som tur var, var det roligt och så blev jag trött vilket var målet med passet.
Dagens saldo blev sammanfattat två tuffa tömmande pass. Skönt efter gårdagens vilodag dag. Skönt och nyttigt med kontraster i träningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...