måndag 15 februari 2016

Vårens tävlingsprogram

Kommande sommarsäsong delar jag upp i två delar med skilda målsättningar. Del ett går från april fram till och med landsvägs FM helgen i början av juli, närmare sagt helgen 2-3.7. Temat under denna halva kommer att vara tävla, tävla och återigen tävla. Vill tävla så mycket som möjligt, helst 2-3 tävlingsdagar varje vecka. Allt bara för att utveckla mig på bästa sätt!


Så på följande sätt ser tävlingskalendern preliminärt ut fram till och med 2-3.7:

April
Lattomeri Ajo 17.4
Kinnekulle Cyclassics 23.4
Kinnekulleloppet 24.4
Frykdalens 3-dagars 29.4-1.5

Maj
Skandinavian Race 14.5
Skandis GP 15.5
Järvikylän TT/KK-GP 22.5
Rosendahl GP 23.5
AHH-Ajot 27-2.5

Juni
Ole Wackströms minneslopp 10.6
Fellmannin Ajo 11.6
Borgåloppet 12.6
Satakunnan Ajot 18-19.6
FM-TT 22.6
FM-LVG 2.7

Landsvägspremiären görs senast 17.4 precis som ifjol på Lattomeri ajo. Dock är det ju inte säsongens första tävlingsdag, den var ju redan i början av november då jag körde första deltävlingen i Cykel&Fjäll cup.




Tre månader med preliminärt 20 tävlingsdagar plus någon tävling på Mallorca i månadsskiftet mars-april, någon tävling på velodromen i Falun och några träningstävlingar runt om i Dalarna under våren. Tycker jag fått ihop en riktigt fin kalender som dock ännu kan ändras lite, för en diskussion med mitt lag GIF-Chebici om hur de sista detaljerna i kalendern skall se ut, är väl främst, Kinnekulle och Skandishelgerna som kan få lite ändringar.


Kör jag igenom hela programmet och tar mig i mål alla tävlingar borde jag ha över 1500 kilometer tävlade innan FM starterna i månadsskiftet juni-juli. Gött och utvecklande!


Imorgon skall jag försöka nämna lite om målen med 2016. Har en hel massa mål som jag skall försöka uppnå innan säsongen sammanfattas runt v39. Ett mål har jag ju redan hintat om och det hittar ni här: MÅL nr.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...