onsdag 10 februari 2016

Att skynda långsamt

Landsvägssäsongen närmar sig med stormsteg och alla börjar senast nu träna på rejält för att hänga med i sommarens cykling. För egen del så skriker kropp och knopp efter cykel träning, hård sådan. Men vill inte få fler bakslag nu inför säsongen med tanke på att jag sticker iväg på första träningslägret för säsongen om bara några dagar, så därför måste jag bara hålla mig lugn och skynda långsamt. Tråkigt men sant.

Till skynda långsamt så har gym och teknikrullar hört. Gymmet kör jag på tufft i redan då det inte alls belastar det aeroba systemet på samma sätt när jag kör tunga vikter. På rullarna så blir inte intensiteten så värst hög i och med att jag cyklar med lätt växel. Fokus där ligger på hög och jämn kadens så att benen inte glömmer bort spinnet.

Testade på de riktiga vikterna idag på gymmet

Imorgon tror jag mig försöka på att cykla trainer. Lätt och ledigt då också men endå lite mera motstånd än på rullarna. Hoppas på det bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...