måndag 1 februari 2016

Perfekt start på träningsveckan

Denna träningsvecka kunde inte börja på bättre sätt. Började dagen med att sälja en landsvägscykel, fortsatte sedan med att klämma en lång VO2max intervall på 20 minuter. Vissa kan kalla det FTP test men på grund av att jag inte följde mina standardiserings principer så räknar jag det inte som ett test utan bara ett hårt träningspass. I vilket fall som helst så gick det tungt, gick ut på hög effekt för att försöka hålla den genom hela intervallen. Var inte bara en och två gånger jag tänkte att nu skiter jag i det, var ju ändå bara träning. Men stick to the plan heter det ju så körde mina 20 minuter i mål så som det var tänkt.
Målwatten var satta till 400w och snittwatten slutade på 402w så blev ett mer än godkänt träningspass sådär på måndagsmorgonen. Med de siffrorna slog jag inte bara mitt tidigare trainerrekord på 20 minuter från november 2015 men även mitt mål för trainersäsongen 2015-2016 samt mitt all-time-high på 20 minuter! Ett riktigt hattrick!


Psst. Ni kan följa mig på instagram!

Efter att ha jobbat med skolan resten av dagen blir det nu att vräka i sig lite kyckling pasta innan jag får söka mig ner mot velodromen för att se om jag hittar någon fart i benen. Så länge kan ni ju ta och kika in på "Till SALU" fliken. Sadlar, cykel, och en Garmin har försvunnit så passa på nu om det är något ni är sugna på! En annan sak ni skall förbereda er på är ju morgondagens Cykelträning i media inlägg! Blir ett inlägg för alla som likt mig nöter trainern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...