måndag 29 februari 2016

En dag på högre höjder

Började lägerdag nummer sex med en kylig halvtimme på cykeln innan frukost. Var långt ifrån vaken när jag satte mig på cykeln men väl tillbaka var jag allt annat än trött! Minst sagt uppfriskande start på skottårsdagen!

På huvudpasset för dagen fick jag börja fundera vad har hänt med mig? Jag klarade idag av att köra nästan en hel dag i bergen på pulser och watt i GU området, första gången plattlands tjockisen Pettsson klarar av nått sånt! Ännu större personlig prestation blir det om jag kollar nivån och storleken på länk sällskapet idag!

Då vi rullade iväg var det inte så värst varmt, 13-14 grader kombinerat en kylig och hård havsvind. Efter att vi kört våra spurter på plattlandet så började vi klättra upp mot högre höjder. Vi körde väl i en timme i sträck uppför och i motvind innan det bar utför en bit igen. På vägen upp trampade vi förbi ett gäng varning-för-is skyltar och på vägen låg något som liknade vägsalt. Spännande! 

Efter att kört på någon timme där uppe på små spännande och kuperade vägar så hade värmen hittat oss. Den följde med oss hela vägen ner genom härliga utförslöpor och ser ut att bli kvar resten av veckan här i Denia i och med att sol, ca 20 grader och svag vind är utlovat för mina resterande sex dagar här.




Imorgon, dag sju, står en av lägrets tuffare dagar på schemat. Sex timmar skall vi få ihop cyklandes i berg. Ja, några intervaller skall tryckas in mellan varven också. Tror det blir en trött Pettsson som checkar in på bloggen imorgon kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...