söndag 13 september 2015

Avslutat veckan

Då jag vaknade imorse såkände jag direkt att det var dag då jag bara skulle träna ett pass istället för planerade två. Kroppen var inte redo för att kunna gottgöra sig en dag med dubbelpass. Prioriterade bort distansen till förmån för det mer kvalitativa passet på velodromen. Kan väl kort och gott säga att det blev slut på bränsle mitt i passet. Med en trött kropp, ett kalori underskott och tuffa intervaller  så kan det väl inte gå på annat sätt?


Bilden ovan från sommaren 2014 beskriver helt och hållet hur benen kändes under sista flygande varven då varvtiderna blev mer än en sekund långsammare än för en vecka sedan! Tydliga tecken på att det är dags att avbryta passet när klockan ger sådana klara besked!

Två träningsveckor avklarade i Falun och det mesta har väl gått på bra. Börjar komma in i rytmen igen efter den sköna sommaren tär heim. Bara att hoppas att festandet här runt min lägenhet lugnar ner sig nu i samband med att nollningen är över så att man får börja sova ordentliga nätter igen. Behövs lite sömn för att orka träna, påstår de lärda!
Annars så fortsätter jag med en tuff vecka till som slutar med säsongen sista tävling, Anundsloppet, på söndag. Inleder veckan med en vilodag och sedan skall några högintensivapass tuggas av före helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...