fredag 11 september 2015

Återhämtande dagar

Skönt att släppa efter bara i en dryg dag och känna att kroppen hittar tillbaka till sig själv! Efter att ha känt mig sliten och segstartad i onsdags så blev det bara knappa två timmar rull i zon 2 igår torsdags och idag fredag så har jag belönat mig med några timmar extra sömn innan dagens velodrom pass. Som en helt ny kropp igen! Underbart! Körde på i nått som suddigt kan kallas tröskelfart på velodromen. Alltså en fart som normalt inte skall vara något problem att cykla själv i under en längre tid. Men idag hade jag med flit valt en för liten utväxling som gjorde att hjärtat och lungorna men framförallt tekniken sattes rejält på prov trots att farten inte var överdrivet uppskruvad. Men, men runt 40 minuter med över 120 i kadens lär ju eventuellt göra så att jag hittar lite extra fart i benen framöver.

Imorgon blir det distans före hela slanten. Skall försöka mig på en runda på fem timmar. Så långa rundor brukar inte höra till vanligheten i min träning så lär nog kämpa lite med det mentala på slutet.

Lite grus har väl aldrig skadat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...