tisdag 17 mars 2015

Premiär

Idag var det dags att premiär åka X-liten. Lika lätt och snabb som i höstas! Tyvärr var inte benen med och trögaste passet sedan jag körde igång på nytt sjunde mars var ett faktum. Trots segheten klämde jag några backintervaller strax under ftp och en längre intervall runt sötapunkten. Fick väl allt som allt ihop runt 50 minuter intervall tid på dryga två timmar så det får väl anses okej.





Tyvärr slutade rundan snöpligt med att bakväxeln slutade att fungera som den ska. Gissar att problemet ligger i växelvajern eller vajerhöljet så blir att undersöka saken närmare på torsdag och åtgärda problemet. Som tur var så slipper jag väl allt som heter växelvajer om en månad när min nya X-lite borde anlända!

Imorgon hade jag tänkt att det skulle bli lite velodromspinn för att få fart på påkarna igen, länge sedan jag sist cyklat där inne så blir nyttigt åt nervsystemet. Ja, några timmar pluggande om motorisk inlärning blir det väl också så jag lär mig något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...